مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:202021-03-01پزشكي

وقتی کرونا مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم را زیاد می کند


یک روانشناس، با بیان اینکه اغلب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از بیماری های زمینه ای رنج می برند، گفت: رفتارهای تغذیه ای نامناسب و داروهای مصرفی مشکلات گوارشی متعددی را برای این کودکان ایجاد می کند و لذا کرونا نسبت به افراد آسیب پذیر بی رحم تر است.

- ایسنا/گیلان یک روانشناس، با بیان اینکه اغلب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از بیماری های زمینه ای رنج می برند، گفت: رفتارهای تغذیه ای نامناسب و داروهای مصرفی مشکلات گوارشی متعددی را برای این کودکان ایجاد می کند و لذا کرونا نسبت به افراد آسیب پذیر بی رحم تر است.

نیما حقیقی دانشجوی دکترای روانشناسی در گفت وگو با ایسنا، اوتیسم را یک اختلال عصبی - رشدی دانست و اظهار کرد: اوتیسم از زمان تولد با فرد همراه بوده و درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در صورت تشخیص اوتیسم درمان ها و روش های توانبخشی و برنامه های آموزشی به پیشرفت کودک در فراگیری مسائل کمک می کند، افزود: افرادی که تشخیص اوتیسم دریافت می کنند دو ویژگی بازر دارند که نخستین ویژگی آنان عدم ارتباط اجتماعی یا ارتباط اجتماعی محدود است، یعنی یک کودک اوتیسمی نمی تواند با دیگران وارد رابطه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی کرونا مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم را زیاد می کند

وقتی کرونا مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم را زیاد می کند